" معلمی شغل نیست . عشق است . ذوق است .ایثار و فداکاریست . اگر به عنوان شغل به آن می نگری رهایش ساز و اگر عشق توست ، بر تو مبارک باد . معلم شهید رجایی " آموزگــــــــــــــار
" خداوند مرا اشکال گیر و اشکال تراش نفرستاده بلکه آموزگار و آسانگیر فرستاده است. (نهج الفصاحه ، حدیث 725). پیامبر اکرم "
لینک دوستان
چت باکس


برگه های داخل پوشه کار ارزشیابی توصیفی

جلد پوشه کار                     لینک دانلود

جلد فایل علوم                    لینک دانلود

جلد فایل هنر                     لینک دانلود

جلد فایل فارسی                لینک دانلود

 جلد فایل املا و انشا          لینک دانلود

جلد فایل اجتماعی             لینک دانلود

جلد فایل ریاضی                 لینک دانلود

فرم چک لیست کلاسی      لینک دانلود

ارزیابی دوماهه                   لینک دانلود

برگ ثبت مشاهدات            لینک دانلود

چک لیست فردی               لینک دانلود

فهرست محتوا                   لینک دانلود

دانلود یکجای فایل ها         لینک دانلود۱

دانلود یکجای فایل ها         لینک دانلود 2

[ شنبه هشتم مهر 1391 ] [ 22:53 ] [ اصغر آمالي ]
 

دانلود کتاب های درسی چاپ سال ۹۰ کلیه پایه های ابتدایی

پایه ی اول

پایه ی دوم

پایه ی سوم

پایه ی چهارم

پایه ی پنجم

 

[ یکشنبه سیزدهم شهریور 1390 ] [ 23:13 ] [ اصغر آمالي ]
جزوه آموزش قرآن پایه پنجم ( کتاب جدیدالتالیف طرح آزمایشی )

 با توجه به تغییر کتاب قرآن پایه پنجم و اینکه کتاب راهنمای معلم چاپ شده ممکن است دیر به دست همکاران برسد، سعی شد خلاصه ای از مطالب کتاب راهنما ( قسمت مربوط به پایه پنجم )و مطالبی که توسط مؤلفان محترم در دوره ضمن خدمت ارائه گردیده به صورت جزوه ای تهیه گردد. در این جزوه علاوه بر روشهای تدریس هر جلسه، مطالبی در مورد قواعد به کار رفته در کتاب و همچنین روش اشاره به حرکات نیز قرار داده شده است.

    دانلود جزوه ی آموزش قرآن پایه پنجم برای همکاران

[ سه شنبه بیست و هفتم مهر 1389 ] [ 18:44 ] [ اصغر آمالي ]

کمک آموزشی ضرب ( دست ساز )

نام وسیله: خانه به خانه

کابرد : تمرین جدول ضرب

افراد درگیر : دو نفره – دو گروهی

وسایل مورد نیاز برای ساخت:

1- مقوا                                        2- چسب چوب یا مایع      

3- نایلون                                   4- فرم مسابقه ( جدول طراحی شده )              

 5- قیچی

روش کار:

این وسیله کمی پیچیده تر از وسیله قبلی است ولی باز خود دانش آموزان می توانند با همکاری معلم یا والدین خود ( به عنوان کاردستی ) آن را بسازند.

خانه به خانه


ادامه مطلب
[ شنبه بیست و یکم آذر 1388 ] [ 20:21 ] [ اصغر آمالي ]

 وسیله دست ساز برای تمرین ضرب ( بازی )

« سکّه های ضرب »

این وسیله کمک آموزشی دست ساز برای به خاطر سپاری ضرب های یک رقمی در یک رقمی کاربرد دارد. همان طور که اکثر ما می دانیم یکی از اساسی ترین موضوعات آموزشی پایه سوم ابتدایی، آموزش مفهوم ضرب و به خاطر سپاری جدول ضرب می باشد. در زمان های گذشته در اکثر کلاس های سوم یکی از روشهای به خاطر سپاری حاصل ضرب ها، استفاده از تنبیه بدنی بود و این عمل باعث شده بود تا دانش آموزان از یادگیری آن دلزده شوند و حتی جدول ضرب به کابوسی برایشان تبدیل شده بود. این وسیله دست ساز به یاد سپاری ضرب را از طریق بازی و رقابت سازنده در ذهن بچه ها نهادینه و سازماندهی می کند...


ادامه مطلب
[ جمعه بیست و دوم آبان 1388 ] [ 13:0 ] [ اصغر آمالي ]
 آموزش جدول ضرب فقط با 36 عمليات

در كلاس ويژه دانش آموزان داراي اختلالات رفتاري عاطفي پايه چهارم و پنجم ابتدايي محدوده سني از 9 تا 12 سال متغير است. آنان درمدرسه عادي درس مي خوانند و گاهي اوقات در حد امكان از كلاس ويژه به كلاس عادي منتقل مي شوند. اين دانش آموزان از نظر توانايي يادگيري در سطوح متفاوتي هستند، يعني از ناتواني يادگيري شديد تا توانايي بالاي يادگيري (تيز هوش) در آنان مشاهده مي شود....




ادامه مطلب
[ دوشنبه هجدهم آبان 1388 ] [ 22:48 ] [ اصغر آمالي ]

آموزش ضرب در پایه سوم ابتدایی

آموزش ضرب

 دوستان گرامی لطفاً نظرات و روش های خودشان را برای استفاده دیگر همکاران ارائه فرمایند.

 

در اکثر وبلاگ هایی که گشته ام مواردی از روش های تدریس ضرب ارائه شده است و همکارانی از جمله خانم آرین « وبلاگ اختلالات یادگیری شاهرود » روش هایی به صورت کتاب و دومینو ارائه کرده اند. اما آنچه تا به حال نتوانسته ام مشاهده کنم آغاز آموزش ضرب و چگونگی آن می باشد. در اصل گام اول و نخستین گام از نظر اکثر دوستان پنهان مانده است.

گام اول آموزش ضرب، با شناخت و یادگیری مفهوم ضرب آغاز می شود. چگونه این مفهوم را آموزش بدهیم و چه روش هایی به کار ببریم حکایتی جدا از آموزش ضرب دارد.

البته آنچه در ادامه آمده است تجربیاتی است که در چند سال اخیر خودم به دست آورده ام و تا حدود زیادی هم موفقیت آمیز بوده است. در ضمن بر این نکته نیز تاکید دارم که با توجه به تعداد معلمان، روش های تدریس گوناگونی نیز می باشد...


ادامه مطلب
[ پنجشنبه چهاردهم آبان 1388 ] [ 22:0 ] [ اصغر آمالي ]

الگوهای تدریس 2004

معرفی کتاب

نام کتاب:  الگوهای جدید تدریس ( 2004 )

نویسندگان: بروس جویس، مارشا ویل، امیلی کالهون

مترجم: محمد رضا بهرنگی

ناشر: انتشارات کمال تربیت

این کتاب که بر اساس جدید ترین روش ها و الگوهای تدریس ارائه شده است شامل بخش ها و فصل های مختلف می باشد که علاوه بر نوشتن نمونه های تدریس روشها و الگوهای مورد استفاده در نمونه تدریس ها را توضیح داده است. این کتاب یکی از منابع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد و در این مقاطع نیز تدریس می گردد. بر اساس آنچه در دیباچه این کتاب آمده، همه کشورهایی که زبان انگلیسی ، زبان دانشگاهی آنهاست و 26 کشور غیر انگلیسی زبان، از آن استفاده می کنند و مورد استقبال اندیشوران جهان آموزش و پرورش قرار گرفته است.

 بخش های کتاب شامل :

بخش اول  - موازین داوری

فصل 1- شوه کاوشگری

فصل 2- الگوهای تدریس از کجا می آیند؟

بخش دوم – خانواده الگوهای اطلاعات پردازی

فصل 3- یادگیری تفکر به شیوه استقرایی

فصل 4- دریافت مفهوم

فصل 5- الگوی استقرایی کلمه – تصویر

فصل 6- کاوشگری علمی و ورزیدگی آموزی در کاوشگری

فصل 7- حفظ کردن

فصل 8- بدیعه پردازی

فصل 9- یادگیری از عرضه مطالب

بخش سوم – خانواده الگوهای اجتماعی

فصل 10- یاران در یادگیری

فصل 11- بررسی ارزش ها

بخش چهارم – خانواده الگوهای انفرادی

فصل 12- تدریس غیر مستقیم

فصل 13- توسعه مفهوم مثبت از خویشتن

بخش پنجم – خانواده الگوهای سیستم های رفتاری

فصل 14- یاد بگیریم از یادگیری در حد ورزیدگی بیاموزیم

فصل 15- آموزش مستقیم

فصل 16- یادگیری از شبیه سازها

بخش ششم – تفوت های فردی، تنوع و برنامه تحصیلی

فصل 17- سبک های یادگیری و الگوهای تدریس

فصل 18- عدالت

فصل 19- مبارزه با مسئله سواد آموزی با الگوهای تدریس

فصل 20- ایجاد برنامه تحصیلی

فصل 21- کاوشگری ها

 

 

[ یکشنبه دوازدهم مهر 1388 ] [ 14:17 ] [ اصغر آمالي ]
 

املا

تعريف املا:  « املا به معني جانشين ساختن صحيح صورت نوشتاري كلمات و حروف به جاي صورت آوايی آنهااست. » (زند , 1378 ص 149 )

اهداف درس املا در دوره ي ابتدايي :

1-   آموزش نوشتن كلماتي كه مورد احتياج دانش آمو.ز است

2-   ارزشيابي از آموخته هاي دانش آموزان

3-   افزايش خزانه لغات دانش آموزان

4-   آموزش شيوه نگارش حروف وكلمات 

.....


ادامه مطلب
[ پنجشنبه هفدهم اردیبهشت 1388 ] [ 15:39 ] [ اصغر آمالي ]

نمونه تدريس ریاضی ( ایفای نقش و فعال )

نمايش جمع و تفريق متناظر :

عدد  5 = 7 - 12               12 =  7 +  5 

بچه مرشد :  مرشد ]با صداي بلند [

مرشد : جان مرشد ، چيه بچه مرشد ] با صداي بلند [

بچه مرشد : بيا كه جمع جَمعه  و همه حاضرند  و از اين بهتر نمي شه .

مرشد : صبر كن با هم برويم ] با تق تق وارد كلاس مي شوند [


ادامه مطلب
[ سه شنبه چهارم فروردین 1388 ] [ 11:34 ] [ اصغر آمالي ]

روش تدريس رياضي (ایفای نقش)

در اينجا به عنوان نمونه دو تا از نمايشهايي را كه در آنها مفاهيم رياضي گنجانده شده و مي تواند مورد استفاده معلمين و اولياي محترم قرار گيرد ، ذكر مي گردد .

1ـ نمايش تفريقهاي با انتقال :

مانند :                             235 

                                      157 -

 


ادامه مطلب
[ شنبه یکم فروردین 1388 ] [ 10:3 ] [ اصغر آمالي ]

مدل آموزشی یک پارچه کلارک

این مدل از طریق استفاده از چهار کار کرد زیر ،برنامه درسی را سازمان دهی می کند.

1-تفکر     2-کشف و دریافت      3- احساس و هیجان        4- حس های فیزیکی 

هدف:  این مدل آموزشی، مدل یک پارچه کردن فعالیت های کل مغز است که به تجربه یادگیری کلی و یک پارچه منجر می شود....
ادامه مطلب
[ یکشنبه بیست و هفتم بهمن 1387 ] [ 17:20 ] [ اصغر آمالي ]

الگوي ايفاي نقش

ايفاي نقش، هم به عنوان الگو و هم به منزله روش، براي تجسم عيني موضوعات و درسهايي به كار مي رود كه براي نمايش مناسب باشند. معلم مي تواند در درسهاي علوم اجتماعي و نمايش برخي مهارتها و نمايش هايي كه پيام اخلاقي و تربتي دارند، از اين الگو استفاده كند.


ادامه مطلب
[ شنبه یکم دی 1386 ] [ 20:17 ] [ اصغر آمالي ]

روش نمايش علمي و روش آزمايشگاهي و مقايسه آنها
روش نمايش علمي

برخي ازروشهاي سنتي كه قدمت طولاني در كاربرد آنها وجود دارد :
يكي از اين روشها تحت عنوان روش نمايش علمي ذكر شده است . روش نمايش علمي مبتني بر يادگيري به اصطلاح مهارتي ، عملي وبراسا س مشاهده مي
باشد .اين يك فرآيند ديگري است يعني يك مهارت عملي را فقط از طريق مشاهد ه كردن آموزش بدهيم .




ادامه مطلب
[ دوشنبه دوازدهم آذر 1386 ] [ 18:2 ] [ اصغر آمالي ]

روش سخنراني

(روشهاي مطرح شده درالگوي پيش سازمان دهنده )
اولين روشي را كه در قالب و چارچوب الگوي پيش سازمان دهنده ميتواند مؤثر و مطرح باشد روش سخنراني است .
روش سخنراني موقعي است كه مي
خواهيم يك موضوع علمي را با بيان شفاهي در يك جمع دانشآموزي در كلاس مطرح كنيم .
روش سخنراني چيست و ما چه كار بايد بكنيم؟



ادامه مطلب
[ چهارشنبه شانزدهم آبان 1386 ] [ 20:11 ] [ اصغر آمالي ]

انواع روشهاي تدريس ( روش آزمايشي (آزمايشگاهي) )

اساس اين روش بر اصول يادگيري اکتشافي استوار است. در اين روش، موقعيت و شرايطي فراهم مي شود تا شاگردان خود از طريق آزمايش به پژوهش بپردازند و جواب مسأله را کشف کنند. اين روش، فعاليتي است که در جريان آن، شاگردان عملاً با به کاربردن وسايل و تجهيزات و مواد خاص درباره مفهومي خاص تجربه کسب مي کنند. ...
ادامه مطلب
[ چهارشنبه شانزدهم آبان 1386 ] [ 20:7 ] [ اصغر آمالي ]

روشهاي آموزش انفرادي

در اين نوع روشها ، شاگردان بر حسب توانايي شان پيش مي روند. روحيه استقلال طلبي شاگردان در اجراي پروژه هاي کوچک و بزرگ تقويت مي شود. اولين و اساسي ترين گام در راه تحقق چنين هدفي پذيرفتن مفهوم شاگرد محوري در طراحي و آموزش است.....


ادامه مطلب
[ سه شنبه هشتم آبان 1386 ] [ 18:5 ] [ اصغر آمالي ]

الگوهاي تدريس (بررسي دو الگوي پيش سازمان دهنده و حل مسأله )

در اين جا ما بحثي را در مورد الگوهاي تدريس خواهيم داشت.

الگوها را معادل لغت انگليسي معادل روش را مقابل لغت "‌متوزمن" بكار ميبريم .

عملكرد ما و رفتار ما معمولاً تحت تأُثير باورهاي ماست. اگر به عنوان مثال علميترش كنيم ميگويم، رفتارها تحت تأثير نظريه هايي كه در ذهن ما هست و ما آن را پذيرفته ايم ، ساخته مي شود. ...

 


ادامه مطلب
[ جمعه سیزدهم مهر 1386 ] [ 15:44 ] [ اصغر آمالي ]

انواع روشهاي تدريس ( روش نمايشي ( نمايش علمي ) )

اين روش بر مشاهده و ديدن استوار است. افراد مهارتهاي خاصي را از طريق ديدن فرا مي گيرند. بعنوان مثال معلم در کلاس درس تصميم دارد کار کردن با يک وسيله را به دانش آموزان ياد دهد که از طريق اين روش مي تواند عمل کند. ...
ادامه مطلب
[ پنجشنبه پنجم مهر 1386 ] [ 20:57 ] [ اصغر آمالي ]

انواع روشهاي تدريس (الگوي تدريس / الگوي عمومي تدريس)

  الگوي تدريس چيست؟

الگو، معمولاً به نمونه کوچکي از يک شيء يا به مجموعه اي از اشياي بيشمار گفته مي شود که ويژگيهاي مهم و اصلي آن شيء بزرگ يا اشياء را داشته باشد. الگوي تدريس، چهارچوب ويژه اي است که عناصر مهم تدريس در درون آن قابل مطالعه است. انتخاب يک الگوي تدريس، بستگي به نوع آگاهي معلم از فلسفه و نگرشهاي تعليم و تربيت خواهد داشت....


ادامه مطلب
[ پنجشنبه پنجم مهر 1386 ] [ 20:56 ] [ اصغر آمالي ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

32 ساله - آموزگار- دانشجوي ارشد تاريخ و فلسفه آموزش و پرورش- شهرستان ملکان - آذربایجان شرقی- 13 سال سابقه خدمت.
ما نمي توانيم چيزي را به كسي ياد بدهيم .فقط مي توانيم به او كمك كنيم تا آن را در درون خود كشف كند. (گاليله )
لینک های مفید
وبلاگ دبستان غنی ورزنه
مشق مهر

استخاره آنلاین با قرآن کریم

امکانات وب
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

Flying Icon